Wäsby Kendo och FSKA bjuder in till gemensam träning med Ryo Arai-sensei.

Mellan den 27-29 augusti besöker Ryo Arai-sensei stockholmsklubbarna Wäsby Kendo och FSKA.

Träningspassen är öppna för alla med boguvana samt är 15 år och äldre. Träningspassen kommer att vara målgruppsanpassade efter kyu- och dangrader men med ett övergripande fokus på shiaiinriktad elitträning.

Tider för träningspassen är följande:
Torsdag 27/8: 19.00-21.30 (Wäsby Kendo)
Fredag 28/8: 18.30-20.00 (FSKA)
Lördag 29/8: 10.00-13.00 (Wäsby Kendo)

Ryo Arai-sensei är 27 år gammal och har 5 dan. Han är utbildad idrottslärare med kendo-inriktning från Tsukuba Universitetet.
Arai har tävlat i de nationella gymnasiemästerskapen i Japan (Inter-High) i lag som Fukusho från Urawa High School. Han kvalade även in till den individuella tävlingen som representant för Saitama-prefekturen (2:a i Saitama). Som representant för prefekturen Saitama har Arai också tävlat i Zenkoku Senbatsu.
Som student för Tsukuba Universitetet (rankas bland de 3 bästa kendo universiteten i Japan), har Arai deltagit i de nationella universitetsmästerskapen samt varit senpai åt flera japanska landslagsmedlemmar, bland annat Hidehisa Nishimura.
Arai-sensei är sedan tre år bosatt i Aten, Grekland.

Detta är den första i raden av gemensamma träningar för stockholmsklubbarna som FSKA och Wäsby Kendo kommer att arrangera sista lördagen i varje månad.
För medlemmar inom FSKA och Wäsby kendo så kostar träningsveckan 100 kr/person och betalas på plats. För icke-medlemmar så kostar veckan 200 kr/person.
Deltagarantalet är begränsat så det är först till kvarn som gäller!

För frågor och anmälan mejla Göran Aranda på: goran.aranda@gmail.com eller Ren Watanabe på ren.watanabe@itadvisor.se