EIC 2024 – iaido-EM landar i Göteborg.

20 år efter att iaido-EM senast hölls i Sverige så har det återigen blivit dags för det svenska förbundet att tillsammans med EKF arrangera ett europamästerskap.

Under det europeiska förbundets årsstämma 2023 så fick vi tillfälle att gå igenom våra planer och visa upp de lokaler vi tagit fram. Efter en uppskattad presentation så röstade en överväldigande majoritet av stämmans deltagare för att tilldela Sverige mästerskapen 2024.

Lokalen för evenemanget kommer att bli de vackra Lundbystrandshallarna, ett före detta skeppsvarv centralt benäget i Göteborg, vilket under 90-talet byggdes om till en modern uppsättning idrottshallar.

Lundbystrands Idrottshallar i Göteborg

Förbundet kommer de kommande månaderna återkomma med en logotyp samt hemsida för evenemanget.