Elitgrupp iaido

Exempel på 2 h restid (med bil) till regiontränarnas utgångspunkter. Notera att regionträningarna inte nödvändigtvis hålls på just dessa platser varje gång. Källa: traveltime.com

Elitgruppen i iaido är en utvecklingsmiljö för iaidoka på alla nivåer som är intresserade av landslagsplats nu eller i framtiden. Gruppens syfte är att ge bättre förutsättningar för en kontinuerlig elitsatsning som inte är beroende av den årliga landslagsuttagningen. Deltagande i elitgruppen är inte ett krav för att bli uttagen till landslaget, men syftar alltså till att förbättra chanserna att bli uttagen.

Elitgruppen har för närvarande fem aktiva regioner med utsedda regiontränare: Västerbotten, Stockholm, västra Götaland, östra Götaland och Skåne. Regiontränaren ansvarar för att ordna gemensamma träningstillfällen minst 2 ggr/år. Träningstillfällena ska fokusera på ZNKR iai och/eller på annat sätt stödja elitsatsningen. Medlemmar i elitgruppen förväntas delta på regionträningar som de kan ta sig till inom 2 h restid (enkel väg). Självklart är deltagande på mer avlägsna regionträningar också uppmuntrat, men ska ses som helt och hållet frivilligt.

För att anmäla sig till elitgruppen i iaido fyller man i formuläret här. Därefter kommer en inbjudan till elitgruppens mailinglista, som vi använder för att skicka ut information inför kommande träningar och annat som kan vara relevant för elitsatsningen. Alla regionträningar läggs också upp i Kendoförbundets kalendarium i kategorin regionträning iaido.

Regiontränare 2024