Inför iaido-EM 2024

Årets iaido-EM (EIC) arrangeras i Göteborg 8-10 november 2024. Information om själva tävlingen finns på www.eic2024.se, men här nedan finns särskild information och anmälningsformulär som kan vara relevanta för medlemmar i Svenska Kendoförbundet.

Dan-gradering på iaido-EM

I samband med EM anordnas en dan-gradering upp till 7dan. Anmälan till graderingen görs här: https://forms.gle/Lx5BpbmXzxr66kb46

Notera att graderingen anordnas av EKF (Europeiska Kendoförbundet) och att alla betalningar därmed ska göras i euro. Rent praktiskt betalar ni dock in anmälningsavgiften till Svenska Kendoförbundet precis som vanligt (dessa vidareförmedlas sedan i klump till EKF). Registreringsavgiften vid godkänd gradering förväntas kunna betalas med kort. Vid eventuella problem med kortbetalning är det dock viktigt att ni är medvetna om att betalning i svenska kronor inte kommer godtas av EKF.

Deltagande på EM-seminariet

I vanlig ordning inleds EM med en seminariedag under ledning av japanska och europeiska senseier. Den som vill delta i träningsseminariet anmäler sitt intresse här: https://forms.gle/HJdJ2Vkx28EBgMTq6 Notera att vi i nuläget inte kan garantera plats till alla intresserade, i sådant fall kommer graderingsanmälda och funktionärer prioriteras. Landslagsdeltagare anmäler sig inte via denna länk, utan hanteras separat av landslagsledningen.

Funktionär på EM?

För den som är intresserad av att delta på plats som funktionär under EM görs intresseanmälan här: https://forms.gle/HGLmkzCe5EU7bEe39 Vi vet att flera av er anmälde sig i mycket god tid och är otåliga på att få höra mer – vi har inte glömt er utan kommer återkomma så snart vi är redo. Det är mycket annat som ska förberedas bakom kulisserna också!