Avslut-ny energi?

Mitt kanske sista “ordförande har ordet”… det är lite ledsamt, det måste erkännas.

Jag har verkligen uppskattat förtroendet att få vara ordförande för ett förbund som trots sin litenhet och komplexitet i mina ögon är ett oerhört viktigt förbund. Dess grundande och traditioner är det som skapat det stora Budo och Kampsportförbund som finns idag.

Att få arbeta med så många hårt engagerade personer som får väldigt lite feedback på allt de gör och ändå se att de fortsätter ge allt för att ni ska få träna och tävla i det som engagerar er har varit en ynnest. Missta er inte, att sitta i förbundsstyrelsen är ingen dans på rosor, det kräver mycket tid och tanke, men när vi ser att länken från person till klubb till omvärld knyts ihop så är det tillfredsställande. Utan dessa personer blir er vardag inte lika lätt kom ihåg det när ni tycker att byråkrati är långsamt…

Därför måste jag nu uppmana er att hjälpa valberedningen med att få fram kandidater till det flertal poster som nu är vakanta. Jag, med flera, har arbetat för förbundet i många år och behöver ta en paus. Det är dags för er att kliva fram och göra ert eget intryck på den budovärld ni vill ha. Finns det nån som är engagerad och kan prata för oss eller visa upp oss mer? Finns det nån som kan PR-världen? Finns det nån som älskar ekonomi? Finns det nån som orkar med vardaglig administration? Vem kan modernisera vår hemsida? Finns det nån som kan föra vår talan i det internationella arbetet? Alla dessa är personer som behövs, och de behövs NU! Så kliv fram och hör av er!
//Anette