Inbjudan till Iaido SM 2016

iaido-sm-2016-medalj-jetongSvenska Kendoförbundet och Föreningen Stockholms Kendo Allians inbjuder härmed till det 22:a svenska mästerskapet i iaido, som äger rum i Stockholm den 14 och 15 maj 2016.

Arena
Tävlingen kommer att hållas i Konradsbergshallen, Konradsbergsgatan 2A, i närheten av den berömda DN-skrapan. Omklädningsrummen finns 2 trappor ner och hallen där tävlingen kommer att ske är 3 trappor ner. Det kommer att finnas en mindre hall på entréplan för uppvärmning.

Hitta till arenan
Man kan ta tunnelbanans gröna linje till Thorildsplan, därefter är det en kort promenad genom Rålambshovsparken.
Det går också ett antal bussar till Västerbroplan som finns ett stenkast från hallen.

Boende
Om man vill bo nära så föreslår vi att man letar efter hotell/vandrarhem på Kungsholmen, men annars har Stockholm ett stort utbud av boendealternativ. Dock förvarnar vi för att Eurovision äger rum samma helg så boka gärna ert boende i god tid!

Lunch
Vi erbjuder lunch båda dagarna; bestående av en baguette (30cm), en frukt och en dricka för 65 kr.
Annars finns flera restauranger samt matbutik och livs inom gångavstånd.
Gratis te och kaffe kommer finnas på plats.

Sayonarafesten
Sayonarafesten är bokad på Restaurang Lilla Asien, några hundra meter bort från hallen (Gjörwellsgatan 17, nära Västerbroplan), till lördag kväll kl. 1830. Huvudalternativet kommer att vara asiatisk buffé (där det finns vegetariska rätter), men för er som vill ha annan vegetarisk mat så kommer det finnas à la carte-alternativ. Betalning görs till restaurangen vid middagen. Buffé samt dricka kostar 150 kr.

Avgifter och anmälan
Individuell tävlan kostar 400kr och lagavgiften är 300kr (per lag).
Anmälan till tävlingen görs i bifogat exceldokument som ska skickas till iaido@fska.se senast den 24 april.
Ladda ner anmälan här.

Betalning av tävlingsavgift görs klubbvis på FSKAs PG 445224-9 innan sista anmälningsdatum.

Lottning
Lottningen sker den 2 maj, 18:30, i FSKAs dojo.

Graderingar
Det kommer att hållas dangradering upp till 3 dan samt kyugradering upp till 1 kyu.

Anmälan till dangraderingen finns här.
Sista anmälningsdag till dangraderingen är den 15 april.

Anmälningsavgiften måste vara inbetald till förbundet innan 2016-04-15 till PG 61 21 20-6. Ange namn och “KST 335”. Registreringsavgiften betalas på plats efter godkänd gradering.

Anmälan till kyugraderingen finns här.
Sista anmälan till kyugraderingen är den 24 april.

Preliminärt schema

Fredag 13 maj
19:00-20:30               Fri träning

Lördag 14 maj
09:00        Registrering
09:30        Individuella tävlingar
12:30        Lunch
13:30        Individuella tävlingar
16:30        Prisutdelning

Söndag 15 maj
09:00        Lagtävling
12:00        Lunch
13:00        Lagtävling finaler
13:30        Prisutdelning
14:00        Graderingar

På FSKAs vägnar önskar jag er alla välkomna till Stockholm och Årets Iaido-SM!

Med vänlig hälsning

Christian Strandberg