Resultat: SM i Kyudo 2023 och Svenska Cupen 2023

Söndagen den 5 november avgjordes Svenskt Mästerskap i Kyudo 2023 och Svenska Cupen i Gubbängshallen i Stockholm. Stort tack till Seikyukai kyudoförening för värdskapet och för ett väl arrangerat evenemang.

Tack Rolf Svensson för insatsen som huvuddomare.

Stort tack till alla funktionärer för er fantastiska insats. Utan er hade tävlingen inte fortlöpt så bra som den gjorde.

Tack till alla tävlande för den trevliga och gemytliga stämningen och fina kämparandan. Det blev en intensiv och spännande tävling.
Lagtävlingen avgjordes snabbt, medan i den individuella tävlingen blev det två särskjutningar om tredje platsen. Särskjutningarna blev mellan Christine Alveblad, Göran Blixt och Linda Wohlin som alla hade tre träff i ordinarie omgångarna. Vid andra särskjutningen lyckades Christine få in en träff och blev därmed bronsmedaljör.

Dessutom blev det särskjutning mellan Christine Alveblad och Knut Högvall om första platsen i Svenska Cupen 2023. Där Christine lyckades få in en träff.

Stort grattis till alla medaljörer.

Lagtävlingen:
Guld: Uppsala (Knut Högvall, Per Ybo , Christine Alveblad)
Silver: LUL (Uwe Klosa, Léa Naudet, Linda Wohlin).
Brons: Seikyukai (Göran Blixt, Vladimir Cvetkovic, Sergio Rojas).

Individuella tävlingen:
Guld: Knut Högvall